10. APARTATS DEL PROJECTE
M.ANGELS | 27 octubre 2011Quan vaig presentar el projecte ho vaig fer d’una forma general.
Els apartats en què m’agradaria aprofundir són:
LES TIC I EL CURRÍCULUM
Objectius: Valorar la presència de les TIC i de la competència digital en el currículum actual del sistema educatiu. |
ACTIVITATS I CONTINGUTS |
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES |
– Pauta d’anàlisi amb les paraules clau dels diferents documents educatius. |
INDICADORS D’AVALUACIÓ o ELEMENT FINAL |
– Taula identificativa dels principis, continguts, capacitats que basen el sistema educatiu que defensen i aposten per l’ús de les TIC a les aules. |
LES TIC I ELS PRINCIPIS DE L’ENSENYAMENT-APRENENTATGE (constructivisme)
FASE n : 2 ELS BLOGS I LES TIC DES D’UN PLANTEJAMENT CONSTRUCTIVISTA DE L’EDUCACIÓ
DATA: OCTUBRE – NOVEMBRE HORES: Treball de Recerca (20h) |
Objectius:
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS |
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES |
– Pautes d’observació |
INDICADORS D’AVALUACIÓ o ELEMENT FINAL |
– Definir una llista d’indicadors/pautes/principis que permetin definir elements i activitats TIC que fomentin l’ensenyament-aprenentatge constructivista. |
EL PLA TAC D’ESCOLA
FASE n : 3 ELS BLOGS DINS DEL PLA TAC D’ESCOLA
DATA: OCTUBRE – DESEMBRE HORES: Treball de Recerca (30h) |
Objectius:
– Conèixer i definir:
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS |
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES |
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ o ELEMENT FINAL |
– Definir un model de PLA TAC teòric que té en compte els criteris i principis analitzats. |
EL BLOG EDUCATIU
FASE n : 4 BLOGS EDUCATIUS
DATA: SETEMBRE – DESEMBRE HORES: Treball de Recerca (50h) – Treball pràctic 20h |
Objectiu:
Elaborar un blog educatiu “model” que faci un ús de les TIC per fomentar l’aprenentage i la comunicació.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS |
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES |
– Entrevistes
– Pautes d’observació |
INDICADORS D’AVALUACIÓ o ELEMENT FINAL |
– Elaborar un model possible de blog educatiu a Educació Infantil. |
EL BLOG I LES FAMÍLIES
FASE n : 5 BLOGS I FAMÍLIES
DATA: DESEMBRE – GENER HORES: 20h |
Objectiu:
– Reflexionar sobre com interactuen els pares a l’etapa d’educació infantil. Quines necessitats troben, quina comunicació reben de l’escola, quina obertura… – Conèixer la situació real d’un grup de pares en relació a les noves tecnologies i els blogs. – Proposar un projecte d’intervenció/interacció/comunicació amb un grup de pares d’un grup escolar (P3 d’Educació infantil) a través del blog.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS |
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES |
– Entrevistes
– Pautes d’observació |
INDICADORS D’AVALUACIÓ o ELEMENT FINAL |
– Activació i participació en el blog per part de les famílies. |
UN GLOSSARI DE TERMES
FASE n : 6 GLOSSARI DE TERMES RELACIONATS AMB EL MÓN DELS BLOGS
DATA: GENER HORES: 20h |
Objectiu:
– Fer un llistat de tots aquells mots relacionats amb els blogs i que poden ser de difícil comprensió per qui sigui un usuari de pas en l’ús de blogs. – Descripció amb un llenguatge clar i senzill d’aquestes paraules, enllaçant-les amb links d’interès.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS |
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES |
– Graella d’observació. |
INDICADORS D’AVALUACIÓ o ELEMENT FINAL |
– Glossari final. |
Tot i que em vaig proposar unes dates per anar fent cada un dels apartats he de reconèixer que és una feina que no estic fent ben feta. El blog educatiu és el que està prenent més força i comença a ser important l’apartat amb les famílies. La raó d’això és que vaig considerar important que ja hi fos des de l’inici del curs escolar, que fos viu i que impliqui a les famílies -cosa que volem concretar en la reunió de pares que farem el proper 10 de novembre-.
De totes formes, vaig treballant en els altres apartats però no d’una manera tan intensa com el quart i el cinquè.